Loading...

Vandersanden & XDesign PRO: al 25 jaar een match

Alt

Deze maand vieren we ons 25-jarig bestaan. Een kwarteeuw, dat is lang. Ons portfolio van trouwe klanten en geslaagde projecten neemt intussen een stevige proportie aan. In onze bedrijfstak – die ons continu prikkelt om te evolueren – ontwikkelden we ons over die jaren heen graag mee. De rode draad? Sinds het eerste uur verwennen we onze klanten met een flinke dosis creativiteit en kwaliteit. En met trots kunnen we je vertellen dat we klanten hebben die sinds dat begin op ons vertrouwen.

Eén van die bekende gezichten is Vandersanden, een steenbakkerij die klanten in heel Europa voorziet van de mooiste gevels en straten. Het bedrijf bestaat al bijna een eeuw en doorstond ook zijn eigen beduidende evolutie. Van een lokaal bedrijf naar een Europese speler met meer dan 700 collega’s in dienst. Van een lucratieve samenwerking gesproken, voor beide partijen! We spraken met Dominique Nassen, Product Manager en voormalig Marketing Manager van Vandersanden.

In den beginne…

“Toen we juist begonnen, hadden we nog geen marketingteam. We hadden wel een salesafdeling, waar ikzelf deel van uitmaakte. Maar dat was eerder een logistiek gebeuren: alle hens aan dek om bestaande klanten van onze producten te voorzien”, aldus Dominique. Het besef dat marketing nodig was om ook nieuwe klanten binnen te halen, volgde snel. “We besloten op een gegeven moment om onze stand op Batibouw te vernieuwen. We hadden dus een stand en een folder nodig – maar wie ging dát bij ons op zich nemen?” Die welgekomen hulp vond Dominique bij onze Geert Bollen, die met zijn – toen nog – eenmanszaak X-Design ondersteuning bood.

Alt

Vandersanden miste destijds grafische skills, en die leegte kon Geert prima opvullen. Ook toonde hij het belang van een visueel sterke huisstijl en strategische communicatie. “Geert en ik hebben samen veel uitgewerkt. Ons aanbod was eerst gewoon ‘een opsomming van wat producten’. Het is sterker geworden, met meer emotie. We hebben enorm veel aan het advies en de ideeën van Geert gehad. Hij was het verlengde van onze marketingafdeling, want hij voelde quasi als een collega. We hebben verscheidene uurtjes brainstormend aan zijn bureau doorgebracht. De baseline van Vandersanden is niet toevallig ‘Het mooiste maak je samen’”.

25 jaar partner, 25 jaar tevreden

Wat Vandersanden vooral zoekt in leveranciers? Dat ze een meedenkende partner zijn, die zelf input geeft en niet enkel uitvoert. “XDesign PRO kan dat. En doet dat”, aldus Dominique. Intussen neemt XDesign PRO Art Director Mandi het nauwe contact voor haar rekening. “Ook zij durft dingen voorstellen, met aandacht voor hoe we het als bedrijf zien. We komen er samen uit.” Het bedrijf is op zoek naar een sparringpartner, iemand die tijd voor je neemt en meedenkt. Het gevoel onze volle aandacht te krijgen, is van onschatbare waarde voor de klant. Dus die geven we, en dat doen we graag.

Het project dat Dominique het meeste is bijgebleven is ongetwijfeld één van de Batibouw standen die we ontwikkelden. “Daar kwamen mensen naar kijken, dat viel op,” zegt hij, “We hadden echt een kleine wereld gecreëerd. Verrassend en verfrissend. Zelfs vergeleken met grote concurrenten kwamen wij creatiever uit de hoek,” blikt hij terug.

Nog meer projecten in de pipeline? Absoluut.

Een bedrijf met zo’n omvangrijke groei dat nog steeds met een kleinere, lokale speler als ons samenwerkt: dat is wel frappant, niet?

De Vandersanden marketingafdeling bestaat intussen uit een stevig team van 15 kleppers. “We hebben sinds 3 jaar een nieuwe marketing director: Nathali. Zij brengt nieuwe ideeën mee, en nieuwe partners. Ik heb haar één raad gegeven: XDesign PRO, die moet je behouden. Ik denk dan ook dat ons partnerschap één van de weinige is dat nog overeind is gebleven van onze leveranciers van destijds,” zegt Dominique.

Dus wat betekenen wij anno 2020 voor het bedrijf?

“Je moet bureaus uitspelen waar ze sterk in zijn. XDesign PRO is volgens ons heel goed in het ontwerpen van verscheidene printmedia zoals onze bedrijfskrant, brochures, prijslijsten… Het is ook een zeer betrouwbare partner wanneer er snel geschakeld moet worden, mede doordat ze ons en onze producten zo goed kennen. Met onze overvolle agenda is dat heel waardevol.”

“De plaats van XDesign PRO is hier nog altijd gegarandeerd, door hun meerwaarde. Dat staat niet ter discussie. Ze hebben de X-factor voor ons,” besluit Dominique. Mooie woorden. Vandersanden is dan ook één van dé trouwe klanten die tekenend zijn voor ons bedrijf. Dat we samen nog veel mogen realiseren!

Eens weten wat we voor jou kunnen betekenen?

Maak je afspraak

Teamwork makes the dream work – en dat is geen cliché

Alt

De mooiste realisaties komen tot stand door teamwork, met de neuzen in dezelfde richting. Samen gas geven, verantwoordelijkheid nemen, the extra (s)mile gaan voor elke klant en het vertrouwen krijgen van een sterke stuurman. Zo zou het moeten zijn, en zo is het bij XDesign Pro. “En dat voelt goed”, aldus art director Mandi, content creator Anke en webontwikkelaar Thibault. Een straf team aan het woord…

25 jaar XDesign PRO, proficiat. Wat doet dat met een mens?

Mandi: “Wij zijn XDesign PRO en we zijn daar tros op. Met fierheid klinken we op onze 25ste verjaardag. Onze aanpak en flexibiliteit hebben ons al ver gebracht. Wat we doen, doen we goed. We maken niet enkel visueel mooie dingen, we doen alles in de mate van het mogelijke en we willen bovenal diepgang geven aan projecten. Tijd voor een volgende fase: onze bekendheid in regio Genk en daarbuiten vergroten.”

Waarom werken jullie hier graag?

Anke: “Ik ben nu een tijdje aan boord als content creator en die job is enorm boeiend. Webcopywriting, social media content, mediaplanning en meer, dat is echt mijn dada. Ik kan me helemaal uitleven, maar misschien nog belangrijker: Geert Bollen is een goede werkgever. Hij geeft regelmatig positieve feedback en er heerst hier een familiaal karakter.”

Thibault: “Klopt helemaal. Ik ben de jongste telg en nieuwste aanwinst in het XDesign PRO huis, maar vanaf het eerste moment heb ik het vertrouwen van Geert gevoeld. Ik mocht direct mijn ideeën uitwerken, dus ik ga mij als webontwikkelaar helemaal kunnen ontplooien.”

Mandi: “Naast de diversiteit van mijn taken – als art director ben ik allround actief voor grafische projecten, offline en online – is ook de dynamiek die er op kantoor heerst bijzonder. We zitten met diverse bedrijven en leeftijden onder één dak, allemaal het resultaat van een bedrijvige familie. Geert zelf is heel betrokken. Hij geeft ons vrijheid, al hij laat ons niet aan ons lot over. En laten we niet vergeten: we hebben toffe klanten, heel loyaal ook. Verschillende klanten van het eerste uur zijn er nog altijd.”

Hoe maken jullie het verschil voor de klanten?

Thibault: “XDesign PRO heeft een afdeling Pharma, online en offline marketingdiensten voor apothekers. Dat is mijn werkterrein. Met op maat gemaakte sites die eenvoudig te beheren zijn, creëer ik meerwaarde voor de apotheeksector. Op digitaal vlak kunnen wij als bedrijf nog bergen verzetten voor deze niche die ons nauw aan het hart ligt. Een online strategie is voor hen niet evident. We scholen hen daarin.”  

Mandi: “Wat we opleveren moet perfect afgestemd zijn op de ontvanger. Doordacht, relevant en aangenaam voor het oog, zodat elke vorm van communicatie bijdraagt aan een positief imago van een organisatie. Ik steek veel passie en een beetje van mezelf in elk project. We zijn echte meedenkers.”

Anke: “Dat geldt ook voor de social media. Ik probeer daar net dat tikkeltje extra creativiteit aan toe te voegen. Als het dan goed begint te lopen en er komen reacties op social posts, dan geeft dat enorm veel voldoening. Want we streven altijd naar maximaal resultaat.”

Welke professionele dromen hoop je binnen XDesign PRO nog te mogen uitwerken?

Mandi: “Tot nu toe was het al top. Van allerhande drukwerk en websites tot beletteringen en panelen… het is geweldig om design van onze hand tegen te komen. In de toekomst hoop ik samen met Geert en het team nog een grotere diversiteit aan klanten binnen te halen. Onze ambitie is groeien op het vlak van sectoren.”

Anke: “Ja, daar kan ik mij bij aansluiten. Per sector ga je toch anders communiceren om de doelgroepen te bereiken. Al is de insteek wel dezelfde: een mix van creativiteit, professionaliteit en inlevingsvermogen. Op die basis gaan we verderwerken. Een uitdaging die ik helemaal zie zitten.”

Thibault: “Ons werk voor pharma is nog niet uitgespeeld. Het begint pas. Onlangs hebben we een andere aanbieder van digitale producten en diensten voor de farmaceutische sector overgenomen. Samen ondersteunen we nu zo’n 100-talmoet perfLqukken/creëer ik g Ik mrsteun.”, ook voor de soElisatidiesernt="en verzetten vootrong> scussie. Zrsiteit >Eene pr zie zitten.”< oplij laas hier nitlenhaddenterkHoetrong>Waarom we: alleGeertspind. het bedrijf?

Mandi:, ojerebnd perfLqukrken jp zoes trk, >, oaap>Eéorm veel zivan din daari daari daarie zitten.”

tiesiet:Geertrreves doet trong>Welke prodig creëerbben we25 ja g bestaarom wr de klanten?

Thibault:

Anke:rn ontplooien.”

Mandi:nseetjegitaal te beiom desijob,f beedebeer dan 700ign PROodigd Dominiqtalmoet pOnciakreike alldoellwijt voegenp>steDeze ht mijijk roeven ons,nu even dilft . Eerkenschap 30px;'>

Maak je afspraak

Alt
aacheidestemd amrd. Veector de stro.het woord…

i:

At goek samg> a>n onlak ven we graagle: sbrijfbll is