• door: Anke Geelen
  • 8 april, 2021
  • Categorie: Webdesign

4 tips voor call to action knoppen op je website


Je wilt natuurlijk dat de bezoekers van je website iets ondernemen als ze op je website zijn. Converteren noemen we dat. Call to action knoppen zijn hier hét instrument voor. Via zo een knop zet je iemand aan om een actie te ondernemen, zoals iets kopen of met jou contact opnemen.

Wij geven je 4 tips om goede CTA-knoppen te maken op jouw website:

  1. Zorg dat de kleur van de knop genoeg contrasteert met de kleuren van je website. Een knop moet de aandacht trekken, maar hou hierbij wel rekening dat hij past bij de stijl van je website.
     
  2. Gebruik een originele tekst in de ik-vorm. Een “lees meer” knop hebben we allemaal al een miljoen keer gezien. We voelen ons meer aangesproken als iets in de ik-vorm geschreven staat. Gebruik dus “ik ga bestellen” in plaats van “koop nu”. Dit komt ook minder agressief over.
     
  3. Zorg dat er in elke pagina een call-to-action knop verwerkt zit. Op die manier vermijd je doodlopende pagina’s. Een bezoeker heeft zo altijd nog verdere optie’s om door te klikken.
     
  4. Je hebt je bezoeker bijna overtuigd! Som onder de laatste knop enkele voordelen op, zoals: gratis levering, gratis retour, of levering binnen 2 werkedagen. Zet ook jouw unique selling points in de kijker of laat een reviewscore zien.

Kan je hulp gebruiken met je website?


✅ responsieve websites
✅ +25 jaar ervaring
✅ uitstekende service